Explaining Dyslexia and other learning needs
With Cindy Dupuy, Ph.D., Kim Sharman, and guests
Dr. Cindy Dupuy has a Ph.D. in Learning Disabilites from Northwestern University. She been in private practice for over 20 years providing evaluations, advocacy and intervention for students with a vareity of learning needs. As an adult with both dyslexia and dysgraphia, she has a deep understanding of the challenges and stregnths those learning differences create.
Kim Shaman is a parent of a student with diverse learning needs and had been providing intervnetion for dyslexia, dysgraphia and ADHD for over 15 years.
Cindy and Kim invite other experts and students to join them in discussing how to help every student be academically successful regardless of having a diagnosis or not.
Интересный профиль с использованием Стэнфордского теста Бине и обсуждением устной речи
Testing for Dyslexia - Review of the CTOPP 2
Профиль оценок учащегося с дислексией, дисграфией и дискалькулией
NEPSY - Оценка распознавания аффектов - что это такое и почему это важно?
Определение уровня читаемости текста
Отчеты о ходе реализации ИЭП и советы по проведению встреч ИЭП
Настоящая причина писательского ступора у студента
Call out to our subscribers
Hidden Behind the WISC Numbers
Интересный способ обучения написанию предложений
Игра «Исполнительные функции» с Синди и Ким
WISC и полная оценка — что было упущено
Differences in IQ (WISC WAIS) on & off medication & how it effects identifying dyslexia & dysgraphia
Глубокое погружение в сложный профиль обучения при дислексии и дисграфии
Teaching Executive Functioning Skills with Perplexes
Обзор профиля дважды исключительного взрослого
Орфографическая обработка — как мы работаем над этим во время обучения чтению?
Under 10 Minutes - When Results Don't Make Sense
Helping Students who struggle with Verbal Memory
Early Identification of Reading Difficulties
WISC Picture Span Subtest in under 5 minutes
Decoding Tests - Error Analysis and what it tells us about reading
WISC WAIS WPPSI - Vocabulary in under 3 minutes
Сравнительные тесты беглости чтения GORT V и WIAT 4
WIAT 4 - Overview
WAIS 5 - Set Theory
Debunking Whole Language vs. Structured Literacy
Complex and Controversial Learning Profile
Analyzing Learning - Time Blindness in ADHD
Finding out if your student has difficulty with Syntax