gamedev cuts
Short clips from podcasts, videos and interviews from game devs all around :)
Нужен ли гринд? Разработчики говорят о культуре кранча и «дружеских помоях»
Жизнеспособность линейных и динамических игр (Эдмунд Макмиллен, Тайлер Глэйл, Томас Браш)
Советы для новых разработчиков игр
Выдающиеся достижения в разработке игр
Снижение трудовой этики в разработке игр (Джонатан Блоу)
Как узнать, является ли ваша игра той самой
Джонатан Блоу о том, что инди-сцена сейчас не процветает
Снижение сложности для улучшения игр (Джонатан Блоу)
Стоимость владения кодом: сопровождение (Кейси Муратори)
Джонатан Блоу о коде как данных
Игровые серверы и одновременная игра — Кейси Муратори
Being Authentic in your Games
The Shifting Sands of Development and Success (Jonathan Blow)
Jonathan Blow on Designing Game Mechanics
Game Projects that are a Worthwhile Time Investment
Scoping your Game (Jonathan Blow and Casey Muratori)
Casey Muratori on Test Driven Development
Casey Muratori on the future of HandmadeCon
Casey Muratori on Coordinating Tasks
Casey Muratori on Code Structure and Organization
Casey Muratori on Crappy OOP Models
Tim Sweeney on how Nanite works in Unreal Engine 5
Hiring Developers and Ramp-up Times (Jonathan Blow)
Jonathan Blow on Deferred Rendering
Using AI for a Money-Fueled AAA project
What Makes Games Entertainment and Not Work (Casey Muratori)
Selling your games on your own website (Jonathan Blow)
The First Indie Game Jam in 2002 (Jonathan Blow)
Джонатан Блоу о глобальном государстве в программировании
Jonathan Blow on Entity Component Systems